donderdag 30 januari 2014

Muchness dag 30

' I used to be much muchier, but then I lost my muchness.'


Ik kwam in december terecht op de website van Tova Gold.
Een ondernemende jonge vrouw die zelf een tweeling verloor in het tweede trimester van de zwangerschap. Ze reikt de hand aan mensen die de weg kwijt zijn in het leven, wat ook de aanleiding daarvan is. De website en het boek bieden inspiratie om wat je drijft te herontdekken.
Ik voelde me erg aangesproken, omdat ik me ook echt zo voelde als haar slagzinnetje hierboven.
Ik was het noorden kwijt. Ik wist niet meer waar naartoe. En ik leek bijna blind geworden voor al het moois rondom me.
Tova's woorden gaven me terug wat hoop, en zetten me aan om niet bij de pakken te blijven zitten, maar te ondernemen.


Op 1 januari startte ik mijn ' 30 days of muchness challenge '.
Door elke dag te benoemen of te laten zien wat me blij gemaakt had, werd ik me bewuster van mijn drijfveren.
Ik dwong mijzelf om het mooie van elke dag te erkennen.
Ik heb niet langer het gevoel dat het beter is om in een hoekje weg te kruipen. Het zou absoluut comfortabeler zijn, maar ik zou er niet beter van worden. 
Waar ik een paar maanden geleden niet gelukkig durfde te zijn,
Hoe kon ik ook gelukkig zijn als m'n kleine jongen er nooit meer zou zijn?
... sta ik er nu terug voor open om geluk binnen te laten.
Ik vond mijn 'muchness' vooral in mijn gezin, maar ook in vriendschappen, lekker eten, het weer, foto's, teksten,... en ook in het schrijven. 
Het is niet elke dag even gemakkelijk om het goede in de wereld te zien.
Dat is dan ook maar zo.
Dan is er altijd nog morgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten